Skapande av röst | Huan Island: "Exchange" Life and "Game" -mode

Huanjima, modefotograf/konstnär, studerade vid New York School of Fashion och Central Academy of Fine Arts, och bor och arbetar nu i Peking och Shanghai.

Som en vinnande konstnär som har dykt upp på hemsidan av Vogue italiensk version är ämnet hon är uppmärksam på mycket stort och sprider post -moderna ämnen som samtida konst -buzzwords, konsumentism, fotografihistoria och privat historia.Att föra privat fotograferingsestetik till området för modefotografering är kärnan i hennes uppmärksamhet och skapelse sedan 2009, har hon skjutit mer än hundra unga ansikten efter 80-00, vilket visar orden i porträttet av pop-stil-porträtt. territorium.Den berömda punkgudmor Vivienne Westwood, supermodellen Liu Wen och Xi Xiaowen, New Generation -skådespelare Zeng Meihui, Yin Yan, Li Manxuan, musiker Wu Mochou, Zhu Jingxi, Tian Yuan, Dawang Band, etc., alla var hennes skytteföremål.

Huanjima, modefotograf/konstnär

Bild tack: Roca

Beijing galleri

2014 valdes Huandaos ”täta -intensiva fobi” som den 34: e årliga fotograferingstävlingen av ”Photographer’s Forum” -magasinet i USA. Italien.Hon intervjuades av inhemska och utländska medier som ”Vogue Me”, ”Chinese Photography”, ”Now”, ”Elledeco” och Creators Project, Amazing China, Bie, WWD, Gu Yu Image och andra inhemska och utländska medier.Under 2019 publicerade hon en fotograferingsbok ”Give Me A Minute” och innehöll samma namnutställning i White Field.År 2020 var det kortlistat för de tre Film Hall Photography Awards och italienska Padova Photography Festival och vann Silver Award av Peking Fashion Week Photography Contest.År 2021 vann han Pingyao International Photography Exhibition Youth Photography Promotion Program Nomination Award och blev kortlistad till Lishui Photography Festival och Jimei Aller Book Fair.År 2022 och 2023 var det kortlistat för Asvoff Art Festival, Image Shanghai Art Expo, Peking Image Art Fair och ”Douyin Young Artists Plan (Women’s Season)”.Förutom långsiktiga fotograferingsmagasiner upprätthåller Huanjima också omfattande och djupt samarbete med Galies Lafayette, Nike, Kappa, Huawei, Vivo, Benefit, Profoto, Harmay och andra inhemska och utländska varumärken.

Huanjimas verk håller på att dyka upp på 2024 -bilden Shanghai Art Fair, presenterad av Kuroda Gallery (Booth: A13)

Huan Island kommer att delta i serien 2024 Bild Shanghai Art Fair ”Dialogue” -serien med föreläsningar: ”The Year of the 21st Century Flowers”

Q

Kan du helt enkelt prata om din förståelse för modefotografering?Från skaparnas perspektiv, vad är den största skillnaden mellan modefotografering och konstfotografering?

Huanjima: Tack för att du ställde.

Fas 1.0 (före 2009): Efter att jag är intresserad av visuell konst och provat min personliga skapelse i flera år har jag en första förståelse för modefotografering.Liksom många människor lockades det ursprungligen på grund av dess visuella underbara. Tid.

Fas 2.0 (2009-2019): Under tio års modefotografering har det slutfört många projekt med många tidningsmedier.

Fas 3.0 (2019 för närvarande): Återgå till konstnärlig skapelse, tillägnad rena personliga projekt och konstnärliga projekt med konstnärliga.I detta skede är modefotografering mer öppen och gratis för mig.

Skillnaden mellan de två när det gäller visuell och funktionell är relativt tydlig på allmänhetens nivå, men från skaparen 3.0 minskar jag alltmer skillnaden mellan de två.Den största skillnaden är att modefotografering har kraven från den utsedda parten i de flesta fall.Konstfotografering är mer personlig och uttrycker sig helt.

Huanhuan Island, ”Empty Mirror, 2015, Peking”, från ”Fashion” -serien.Bild tack |

Huanhuan Island, ”Zhang Lingyue, 2015, Peking”, från ”Fashion” -serien.Bild tack |

Huanhuan Island, ”Shi Wen, 2013, Peking”, från ”Fashion” -serien.Bild tack |

Q

Vilka är fotografikonstnärerna som har ett större inflytande på dig?Hur kan dessa bilder återspeglas i din skapelse?

Huanjima: Jag uppskattar personligen fotograferingskonstnärer med stark visuell och personlig stil.Jag tror emellertid att andra konstnärer är mer inspirerade av inspiration.

Q

”Fashion” -serien som deltar i utställningen är faktiskt en omtäckt av bilderna som elimineras av den utsedda parten.Så, vad är din valstandard?Eller vilken typ av arbete hålls av dig, vilken typ av arbete elimineras av dig?

Huanjima: ”Mode” är ett ”gren” konstprojekt som jag fortsätter att genomföra. ”. Bilder utöver det” modeperspektivet ”av det anförtroda projektet.Detta beteende är uttrycket för huvudkonceptet för denna serie.Till exempel, varje gång modeskytte kommer att ha testljuset, kan testmodellen vara en modearbetare som producenter, tändare eller assistenter. som lockar mig.Dessutom finns det några skäl för att ”dödas” annorlunda: till exempel smink, bara fånga vita ögon, inte perfekt uttryck eller rörelse osv. … Det kommer att utlösa min önskan att välja.

Huanhuan Island, ”Taozi, 2016, Peking”, från serien ”Fashion”.Bild tack |

Q

Denna serie har också en viss spel.Vad är förhållandet mellan dessa behov och utforskning du vill göra?

Huanjima: Ja, jag låtsas vara ett ”parti en” planering ”med en modefotograferingsform, men det finns ingen modefunktion, till exempel” Vogold ”och” Kleinhong ”. De koncept som skaparna vill uttrycka inkluderar men inte begränsade till konsumentism, modeprat, åldrande, kvinnlig identitet och andra frågor.

Till exempel, ”L, 2017, Peking” som utställs av PhotoFairs Sunghai, uppfyller detta arbete också de två kraven i ”Fashion” -serien: 1. Från det valfria schemat från ett samarbetsprojekt. ” att slutföra.Inspirationen av detta arbete kommer från min erfarenhet i mörkret efter att jag av misstag hade infekterat myopi -operation i tre dagar.Vid den tiden var jag också i den interna konflikten med modefotografering och konstnärlig skapelse. En viss viss stor läkning och frihet.

Huanhuan Island, ”L, 2017, Peking”, från ”mode” -serien.Bild tack |

Q

Din skapelse är alltid rik på färg.Varför är färg så viktig för dig?Vad betyder färg i olika sammanhang (mode/icke -mode)?

Huanjima: Jag kommer att känna att alla har sin egen känsliga uppfattning och talang, som kan vara färg för mig.Sedan barndomen är jag nyfiken på färg, och efter att ha startat skapandet tillämpar det också naturligtvis på arbetet.Efter att ha studerat färgspecialisten för konstkurs på New York School of Fashion är professorns undervisning att din uppfattning om färg är mycket begåvad och unik, och jag har etablerat min tro på att använda färguttryck.

Färg själv har känslomässigt och energi. Vanligtvis används.I det konstnärliga sammanhanget, förutom den visuella estetiska överföringen, har färg också sin metaforiska metafor, som har en stor inverkan på själva verkets begrepp, och det kommer att vara mer försiktigt.

Huanhuan Island, ”Xiaoyun, 2019 Summer, Peking No.2”.Bild tack |

Huanhuan Island, ”Flowers, 2020 Summer, Peking”, från serien ”Give Me A Minute”.Bild tack |

Q

I ”Ge mig en minut” försöker du bryta igenom gränserna för modefotografering och privat fotografering.Vad är skillnaden mellan de två enligt din åsikt?

Huanjima: Skillnaden är funktionaliteten i modefotografering och individualiteten i privat fotografering i den här serien, jag tänker sällan på ordet modefotografering.Eftersom skjutobjektet främst är det mest utsatta för modepublik i arbete och liv, efter mer än 100 personer i den här serien, bildade det naturligtvis en ”arkiv” -rekord för att driva 80-00 mode ungdomar i stora städer. av porträttet av den unga modegenerationen.

Huanhuan Island, ”Yanyan, Winter 2017, Peking No.1” väljs från serien ”Give Me A Minute”.Bild tack |

Huanhuan Island, ”Shu Yang, 2012 Spring, New York” vald från ”Give Me A Minute” -serien.Bild tack |

Huanhuan Island, ”Wang Ziqiao, sommaren 2018, Peking”, från serien ”Ge mig en minut”.Bild tack |

Q

Vad tycker du är den mest kritiska punkten i processen med människorsorienterad skytte?Vad är den svåraste punkten?Jämfört med skjutstjärnor, vilka speciella känslor har du?

Huanjima: För mig är det en sak som är mer instinkt för människor att ta samma färg för människor.Jag hör ofta några vänner säga att de är rädda för att skjuta människor, eller så känner jag att de inte är bra.Innan du skjuter kan du titta på TA: s senaste verk.Svårigheten är att ibland efter att ha slutfört den konventionella skytte vill jag fortfarande fånga de olika tillstånden för fler ämnen, men det har inte förverkligats på grund av begränsningen av varaktighet eller externa förhållanden.Det är därför det finns en ”Give Me A Minute” -serie.

Det finns ingen skillnad mellan att skjuta stjärnor och skjuta vänner, men det finns verkligen skillnader i storleken på laget och visuella mål.Men när det gäller fotograferingsmetoder, bjuder jag på att kontrastera sättet att skjuta, det vill säga att skjuta stjärnor som en vän, skjuta vänner som en stjärna.Stjärnorna kan ha tagit för mycket snygga foton, och scenformen är redan mycket känslig.När jag skjuter en vän tänker jag ibland på TA som en stjärna och uppträder på en scen, eftersom allas liv är mer modifierad, och skytte är också viktigt. För att överdriva TA.

Huanhuan Island, ”Gao & Wang, våren 2018, Beijing”, valde en serie med minut.Bild tack |

Q

Nästa, vilka andra kreativa planer har du?

Huanjima: Nyligen har jag en ny förståelse för skapelsen.

Intervju och skrivande: Xiaohui

Om ”mode”

”Mode” är ett ”filial” konstprojekt som Huandao har varit engagerad i modefotografering i mer än tio år.Vissa material väljs från fotografier som väljs ur ”modeperspektivet” men återspeglar konstnärens personliga koncept. Använd två material Konflikten försvagade kommissionären i kommersiell fotografering, till exempel ”Vogold”, ”New Net Red Laboratory”, ”Kleinhong” och andra temaprojekt. ”Och grep in och ställde frågor.

”Fashion” behåller formen av modefotografering, såsom högmättnadsfärger, överdriven smink, prickutsläpp etc. .Efter att modefotografering har tappat riktningen för ”konsumtions frestelse”, vad uttrycker det?Hur ska publiken titta och tolka?Hon ifrågasatte status quo för mäns stirring som mainstream i modebilder.

Om ”ge mig en minut”

Projektet ”Ge mig en minut” började 2009. Huandao sköt många enskilda porträtt i Pekings arbete och liv och reste till länder i mer än tio år (familj, vänner, supermodeller, konstnärer, stjärnor, främlingar, fotografer själv och själv) Du kan fånga ögonblicket av privat, fascinerande och avresa med starkt blinkande.Att föra privat fotografi estetisk stil och individuell upplevelse in i området för modefotografering är kärnan i hennes uppmärksamhet och skapelse. Li Manyu, musiker Wu Mochou, Zhu Jingxi, Tian Yuan, Big Wave Band, etc. har varit hennes fotograferingsobjekt.

Under 2019 samlade hon denna serie fotograferingsböcker ”Give Me A Minute” och höll en ”Give Me One Minute 2009-2019” -utställning i White Field.Denna serie har intervjuats och rapporterats av Vogue Italy, Sanxitang, falska tidskrifter, migrerande fågelutrymme, ”Peking Youth Weekly”, Jiaren Now, Mstudio, Gu Yu Image, WWD, andra Bie och andra medier.För Huanjima är ensamheten att utbyte med ämnet i en minut under skjutprocessen en slags empati för hennes skapelse. Kina Kontexten för Popp -stilen för den yngre generationen efter den yngre generationen.

Om bild Shanghai Art Expo

Fotopairs sockhai

Film Shanghai Art Fair grundades 2014 för att svara på Asien -Pacific -regionens ökande intresse för bildkonstsamling.Som en internationell plattform som fokuserar på bildkonstmediet har bilden av Shanghai Art Expo spelat en viktig roll för att marknadsföra den asiatiska konstavbildningsmarknaden under de senaste åren och har också etablerat de mest auktoritativa och aktiva utbytena på avbildning av konstmedier .Showen har alltid bibehållit andan av banbrytande, fokuserat på internationella gränser och presenterar museets kvalitet för att presentera sektionen och innehållet i museet, vilket ger den bästa upplevelsen av uppskattning och upptäcker videokonst för Asia -Pacific -samlare, publik och publik och proffs.Bild Shanghai Art Expo är värd av Creo och är en viktig del av Angus Montgomery Arts.

Om Angus Moncore Art

Angus Montgomery Arts

Angus Montgomery Arts är världens ledande Art Expo -arrangör och arrangör som han har mer än 40 års erfarenhet inom samtidskonstområdet och har etablerat 11 framgångsrika konstutställningar över hela världen. deras publik genom gruppresurser och delningsupplevelse.Angus Monagemari -konst har åtagit sig att inleda regionala projekt i ett globalt perspektiv och uppmuntrande korsregional och tvärkulturell kommunikation.För mer information, besök amafairs.com.

Om Creo

You May Also Like

More From Author