Fashionabla kläder, kropp och kultur

Mode definieras som ”kulturell konstruktion som återspeglar identitet”.Därför täcker det alla former av självmode, inklusive gatastil, såväl som det så kallade avancerade mode som skapats av designers och kvinnors designers.Mode hänvisar också till den plats där mat tillverkas;
Det vanligaste är att mode definieras som en populär klänning eller beteendestil vid varje given tidpunkt, vilket starkt innebär att mode kännetecknas av förändringar.Som Shakespeare skrev: ”Mode har mer kläder än män.” .
Evigt mode
Sedan sena medeltiden betraktar människor oftast mode som ett fenomen i den västerländska världen.Men åtminstone i andra samhällen och historiska perioder, såsom Tang-dynastin (618-907) och Ping AN-tiderna (795-1185) i Japan, finns det modeorienterade beteenden.Till exempel i den japanska domstolen på 1100 -taletimamekashiDet är en jämförelseperiod (”senaste” eller ”populärt”).
Vid det fjortonde århundradet har Europas stilförändringar i kläder och inredning blivit en lag.Det tros att det första modetidningen publicerades i Frankfurt, Tyskland 1586.Vid 1600 -talet hade Paris blivit huvudstad för europeisk mode och födelseplatsen för de flesta kvinnors nya stilar.Men på 1700 -talet blev herrmode mode i London.
Modernt modernt inflytande
La modDet är ordet på franska.la mod(Mode) och och ochLa modernit(Modernitet eller modern stil) Det finns en koppling mellan.På grund av ökningen av demokrati och ökningen av industrialiseringen, i modern tid, särskilt i början av 1800 -talet, har antalet människor som följer mode ökat kraftigt.I slutet av 1800 -talet bevittnade han det stora antalet produktion av plagg och Parishögklassig butikutveckling avVäsen
Även om de flesta skräddare var kvinnor vid den tiden, var några av de mest berömda tidiga kvinnokläderdesigners män, till exempel Charles Frederick Worth.Andra välkända Paris -modedesigner under det tjugonde århundradet inkluderar Gabriel ”Coco” Chanel, Christein Dior och Ive San Loron.
Avancerat mode och kläder
Det tros i allmänhet att det finns stora skillnader mellan mode med hög nivå och vanliga kläder, men detta är inte fallet.Formgivare som Chanel och Dior sålde dyra modekläder till relativt få människor, men deras mönster kopierades allmänt av tillverkare, och tillverkare sålde ”imitationsprodukter” till en liten del av det ursprungliga priset till det ursprungliga priset till det ursprungliga priset. breda kunder.VäsenEn annan populär myt är att män inte bär mode.Förändringarna i herrkläder är faktiskt långsammare och något något långsammare än kvinnokläder, men det följer också mode.
Till exempel, på 1980 -talet, designade Giorgio Armani fashionabla mäns kostym och jackor.Slutligen tror människor i allmänhet att förändringarna i mode ”återspeglar” sociala förändringar och/eller ekonomiska intressen för/eller modedesigners och tillverkare.
Nya studier har emellertid visat att även utan större sociala förändringar finns det fortfarande ”interna smakmekanismer”, vilket kan främja modeförändringar.Stanley Liebermans forskning om barns namn är särskilt relaterad, vilket uppenbarligen inte påverkas av kommersiella intressen.Det finns inga val som Rebecca, Zoe eller Christopher, men de har ändå blivit fashionabla, uppenbarligen inte påverkade av kommersiella intressen.
Rapport/feedback

You May Also Like

More From Author